I've been so outdated on JRock new updates lately. I just knew that the GazettE released a new single called "RED" last night. I was lucky because it was my sister who told me about it. And I was like "What????? How come I didn't know about this?". Poor me ne!
Then one of my FB buddy, who is also a fan of the GazettE, told me the same thing. He even told me to update myself with what's happening in JRock's world haha! Yeah, I know, I totally forgot about it XD
The latest that I knew was about D'espairsRay's new album "MONSTERS". I've listened to all the songs. Oh the awesomeness!!! Totally rock! But sadly, I don't even have the time to update my mp3 playlist with all the new songs *sighs*
Alright, back to the GazettE. I already saw the PV of "RED". The PV and the song? Cho Kakkoii!!! I LIKE! ~ But there's something different about them. Their look! They look so different! Especially RUKI & AOI!
New image on "RED" All of them have their hair shortened! RUKI looks like a "nice guy" haha! Love it! But I love the previous more! And AOI, what happened to your long fine hair? Nooo!!! ~ I love that long hair! T__T ... REITA looks "fresh" with a new hair color and style! Same goes to URUHA. Different only that he looks more 'beautiful'! Haha! Hey KAI! Did you put on some weight? Your face looks a bit 'rounder'. Or is it because of the haircut? ;D
My favourite of the GazettE styles were during Reila, DISTRESS AND COMA & Invisible Wall (upon their DIM album released). But I think I'm going to like this new looks of them eventually hehe!
During DISTRESS AND COMA
Would you like to take a peek at "RED"? Watch it here! Enjoy! :D
Ciao: My first entry on JRock. More to come!
Source: Google pic ~ the Gazette "RED" & DISTRESS AND COMA ~
15 comments:
kak, tak dapat tgk dari link yg kak bg, video dah remove sebab copyright, kena cari lainla,
nanti saya tgk hehe
Saya dah tukar link. Cuba tengok link yang tu pulak. Boleh x?
Dah tengok PV Reila, DISTRESS AND COMA & Invisible Wall? Link masih available kat atas :D
hm..saya baru tgk reila n invisible wall, ganas gak penampilan dorg ni, tapi saya lebih suka dgr invisible wall berbanding reila, mybe video tu sendiri mempengaruhi juga, reila punya mv agak biasa,
p/s:pernah tgk video kat entri one nakama dan nilainya?itulah lagu within temptation
Reila tu masa the GazettE masih dalam konsep visual kei. Sekarang dorang dah jadi mainstream. Imej pun dah nampak elegan & smart. Muzik pun dah agak berbeza.
Yup! Saya suka gila dengan Invisible Wall. Muzik dia sangat best! Banyak juga lagu-lagu the GazettE yang jadi all-time favourite.
Among those: LEECH, Filth in the Beauty, Chizuru, Cassis, Guren, etc.
p/s: Belum lagi. Sat gi saya jenguk eh :D
chizuru?mcm nama watak king of fighters
saya akan dgr satu persatu ye :)
Ha ah hehe...
Lagu tu jadi lagu tema movie 'The Apartment' (Movie Korea, tajuk asal '9:56') Best! Cerita seram hehe!
Baek!!! ~ :D
p/s: Video dalam entri Onemanga dan Nilai Nakama tu dah kena remove... huhu...
ha?yeke? adoi masalah copyright la tu..huhu nanti saya check..
Walaupun x dpt tengok dekat video nilai nakama tu, tapi dah dengar dah lagu-lagu Within Temptation. BEST!
he saya suka lagu memories, dah dengar?
eh kak, bolehla video tu, takde masalah pun, saya dah check, tapi video tu sekadar fanmade video yg saya buat sendiri utk anime onepiece
Dah! Best! Tapi lagu sedih huhu... Sedap gile suara Sharon. Dalam video clip Memories, Sharon ada iras macam Olivia Lufkin (ada part-part tertentu ;D), quite famous among JRock fans :D Sangat suka Olivia!
Eh boleh ke? Last time dia kata dah removed. Nanti saya check balik eh :)
Olivia Lufkin?perlu dikenal pasti ni haha
ha'a kak, boleh hehe
Ahha ~ Try cari Olivia Lufkin pulak :D Chomel tau dia nih ehehe...
Oh man! Video clip tajuk Break Apart tu kan? Serious wooo, x tipu! X boleh nak tengok. Tau apa dia cakap? "This video contains content from WMG and Sony Music Entertainment, one or more of whom have blocked it on copyright grounds."
Camne? Camne? Camne? T____T
ha'a la kak..blocked..tapi bila buka akaun youtube saya elok pula..mcm mana ye..nanti dah boleh saya bgtau..
Dalam account maybe x affected. Kalau tukar tajuk pun kadang-kadang xde effect. (Dah try x?)
Orait :D
Post a Comment